NYTT OM AVISERING

Föreningens ekonomiska förvaltare, Valvet Förvaltning AB, lanserar under våren en ny plattform med efterfrågade funktioner, flera förbättringar och förenklingar för både oss i styrelsen och er medlemmar. Lanseringen innebär några förändringar som vi vill informera om nedan.

OBS! VIKTIGT – NYTT BANKGIRONUMMER

Vi vill uppmärksamma dig på att bostadsrättsföreningen kommer att ha ett nytt bankgironummer från och med avin för juli. Det är därför viktigt att du betalar in avgiften/hyran på rätt bankgironummer dvs det som finns angivet på avin.

MÅNADSVIS AVISERING

Från och med juli sker aviseringen månadsvis (dvs avierna för juli kommer att skickas ut i juni, avierna för augusti skickas ut i juli osv). Om du brukar få en kvartalsavi så kommer du att få det även fortsättningsvis.

FÖRSTA AVIN – MANUELL BETALNING

Avin som skickas ut i juni (för juli månads avgift/hyra) kommer vara i pappersformat och den betalas manuellt. Du kan därefter välja att få din avi skickad till dig per e-post, som e-faktura till din internetbank eller till din brevlåda. Du kan också välja om avin ska dras via autogiro. Vi rekommenderar att du väljer en pappersfri avisering. Du ändrar aviseringssätt själv med inloggningsuppgifter som står med på avin. Om aviseringssätt inte ändras kommer en pappersavi fortsättningsvis att skickas ut.

AVISERINGSINSTÄLLNINGAR – ÄNDRA AVISERINGSSÄTT OCH BETALSÄTT

Om du väljer att inte ändra aviseringsinställningarna kommer en pappersavi fortsättningsvis skickas ut. Vill du inte få en pappersavi skickad till dig måste du logga in på aviseringssidan och avmarkera att få avierna via post. Sedan behöver du ange en e-postadress så avierna kan skickas till din mejl. Väljer du att betala via e-faktura eller autogiro är det viktigt att komma ihåg att också välja om du vill ha dina avier till din e-postadress eller till din brevlåda.

BETALA SIN AVI MED AUTOGIRO

Om du vill betala din avi via autogiro gör du anmälan om det via din internetbank. Sök upp din förening i listan av autogiroanslutna företag (OBS! Föreningens namn, inte Valvet ). Du kan söka på olika alternativ t.ex “Brf …”, “Bostadsföreningen…” eller bara på namnet. Ange ditt kundnummer som betalarnummer i din bank, ditt kundnummer finner du på din avi. Kom ihåg att också välja om du vill ha dina avier till din e-postadress eller till din brevlåda i annat fall så skickas inga avier ut.

BETALA SIN AVI MED E-FAKTURA

Om du vill betala din avi med e-faktura gör du anmälan om det via din internetbank. Sök upp “Valvet Förvaltning AB” eller prova att söka på bara bokstaven “V” som leverantör av e-fakturor i din internetbank (OBS! Inte föreningens namn för e-faktura). Kom ihåg att också välja om du vill ha dina avier till din e-postadress eller till din brevlåda i annat fall så skickas inga avier ut.

TIDIGARE BETALAT AVIN VIA AUTOGIRO ELLER MED E-FAKTURA

Avslutningsvis påminner vi igen om att du som tidigare har betalat din avi via autogiro eller med e-faktura måste betala den första avin manuellt (avgiften/hyran för juli). Från och med den första avin kan man välja att betala via autogiro eller e-faktura enligt instruktionerna ovan.
För frågor gällande din avi/betalning kan du kontakta Valvet Förvaltning AB på följande sätt:

  • E-post: ekonomi@valvetab.se
  • Telefon: 08-545 724 40