Alla lägenheter är anslutna till kabel TV via Tele2. Genom Tele2 har vi tillgång till digital TV och möjlighet till internet abonnemang via koaxialkabel (3 hål i väggen). Via Koaxialkabeln kan du plugga in en router och styra både trådlöst nätverk och Digital TV (Tele2). För att beställa tjänster eller anmäla fel i uppkopplingen kontakta Tele2 på telefonnummer 90222 eller Tele2:s hemsida.
Antennuttagen från ComHem/Tele2 är seriekopplade så om man kopplar bort ett uttag i en lägenhet bryter man TV-signalen för alla lägenheter i byggnaden. Det är därför förbjudet att demontera eller på på annat sätt manipulera antennuttag. Om ett uttag är satt ur funktion måste en servicetekniker återinstallera detta och kostnaden faller på bostadsrättshavaren.
Sollentunas stadsnät ska även vara installerat i lägenheten. Via Stadsnätet har du ett flertal olika leverantörer att välja mellan. Du kan även här plugga in en router och styra både nätverk och Digital TV, läs mer och beställ tjänster på seom.se.
Har en fiberbox aldrig varit installerat i lägenheten bekostar föreningen en installation. Har däremot en befintlig installation renoverats bort eller förstörts på något sätt får bostadsrättsinnehavaren stå för kostnaden att återställa.
Vill du ha en fiberbox installerad, kontakta styrelsen.